Διμερής φόρμα
Διμερής φόρμα!
😏Πώς μπορούμε να περιγράψουμε μία μουσική;
♭♬Μπορούμε να προσέξουμε αν είναι γρήγορη ή αργή ή αν ακούγεται δυνατά ή σιγά;
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη φόρμα, δηλαδή για τη μορφή της.
Θα ξεκινήσουμε με μία απλή φόρμα. Τη διμερή.
Μπορείς να βρεις ποιον αριθμό έχει μέσα του η λέξη διμερής;
Η λέξη διμερής έχει μέσα τον αριθμό 2!
Τα περισσότερα τραγούδια που μας αρέσει να τραγουδάμε έχουν δύο μελωδίες δεν είναι έτσι;
Για να ακούσουμε ένα τραγούδι:
Ας το ακούσουμε ξανά και ας το τραγουδήσουμε μαζί με το βίντεο!
Μπάλα με χίλια χρώματα
ας είναι η αυλή μας
λογιών λογιών αρώματα
ας έχει το φιλί μας.
Ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
να μοιραστούμε τη ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
Κουβάρι να γινόμαστε
μπλεγμένο μπερδεμένο
και να ξετυλιγόμαστε
σε κόσμο αλλαγμένο
Ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
να μοιραστούμε τη ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
Ανάκατα τα χρώματα
όπως και τα λουλούδια
ανάκατα στο στόμα μας
όλα μας τα τραγούδια
Ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
να μοιραστούμε την ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
να μοιραστούμε τη ζωή κι είναι η ζωή Μία μέρα
ο ένας του άλλου την αυλή να λέμε καλημέρα
Έχουμε λοιπόν δύο μελωδίες.
Στην πρώτη τα λόγια κάθε φορά αλλάζουν, ενώ στη δεύτερη τα λόγια μένουν ίδια.
Εκεί που μένουν ίδια λέγεται ρεφρέν!
Δες τώρα την εικόνα που έχει το βιβλίο της μουσικής!
Όπως εκείνο είχε δύο μελωδίες έτσι και οι ζωγραφιές έχουν δύο σχήματα που εναλλάσσονται.
Είναι δηλαδή μία το ένα και μία το άλλο!
Είναι δηλαδή μία το ένα και μία το άλλο!
Δες και ένα έργο του Ρόθκο, ο Ρόθκο ήταν ένας Αμερικανός ζωγράφος!
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το έργο έχει διμερή μορφή;
Κάτω κάτω στο βιβλίο έχει πολλά μικρά Μικρόφωνα.
Άκουσε τώρα το νούμερο δύο.
Είναι ένα έργο του Χέντελ!
Άκουσε το προσεκτικά.
Στην αρχή η μουσική είναι επιβλητική και αργή όμως κάποια στιγμή αλλάζει και γίνεται πιο ανάλαφρη
και λαμπερή. Μπορείς να βρεις τη στιγμή που συμβαίνει αυτό;
και λαμπερή. Μπορείς να βρεις τη στιγμή που συμβαίνει αυτό;
Φαντάσου τώρα ότι είσαι ηθοποιός και παίζεις σε ένα θεατρικό έργο.
Έχεις δύο διαφορετικούς ρόλους.
Διάλεξε δύο ρόλους όποιος θέλεις!
Διάλεξε όμως εκείνους του ταιριάζουν στη μουσική!
Μπορείς να μεταμορφωθείς σε έναν ιππότη και σε ένα ταξιδιώτη.
Σε μία τεμπέλα γάτα και μία παιχνιδιάρα.
Σε έναν βαρύ ελέφαντα και σε ένα ελάφι που χοροπήδα.
Σε ένα σοβαρό πολύ σοβαρό παιδί και σε ένα σκανταλιάρικο.
Σε μία αργή χελώνα και σε έναν άτακτο λαγό.
Σε ένα εργατικό μυρμήγκι και σε ένα τζίτζικα που χοροπηδάει.
Σκέψου και άλλους ρόλους!
Αν διάλεξες Βάλε ξανά τη μουσική.
Παίξε παντομίμα με τους δύο διαφορετικούς ρόλους!
Αν έχεις παρέα τότε διαλέξτε κάθε ένας/ μία από έναν ρόλο.
Όταν ακούγεται η μουσική του χαρακτήρα σου χόρεψε στο δωμάτιο και πάγωσε όταν ακούγεται η μουσική του αλλού χαρακτήρα!
Ας δούμε και ένα αγγλικό τραγούδι που έχει δύο μελωδίες.
Πάμε τώρα στη μουσική νούμερο 3!
Αυτό που ακούς είναι ένα τραγούδι των Beatles. Οι Beatles είναι οι παππούδες της POP!
Άκουσε το τραγούδι προσεκτικά, μιλάει για ένα κίτρινο υποβρύχιο.
Έχει δύο μελωδίες όπως "η μπάλα με χίλια χρώματα" που τραγουδήσαμε στην αρχή.
Μία μελωδία για τις στροφές και μία για το ρεφρέν.
Μπορείς να ξεχωρίσεις τις δύο μελωδίες;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου